کد مطلب:29432 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:105

پس از نماز عِشا












4506. امام علی علیه السلام:بار خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد، درود فرست، و با دیدگانت كه نمی خوابند، مرا حراست كن، و به ركن خود كه كجی بر نمی دارد، در پناهم گیر، و با قدرتت بر من مرا ببخش، ای صاحب جلال و اِكرام!

بار خدایا! من از نابه هنگام های شب ها و روزها به تو پناه می برم، و از ستم هر ستمگر، حسد هر حسود، و تجاوز هر تجاوزگر.

بار خدایا! جان، خاندان، مال و هر آنچه از نعمت هایت را كه به من داده ای، برایم حفظ كن.

بار خدایا! مرا در آنچه نزد توست و من از آن بی اطّلاعم، متولّی باش، و در آنچه كه می دانم، مرا به حال خودم وا مگذار، ای آن كه گناهان، وی را زیان نمی رساند و چشمپوشی، چیزی از او كم نمی كند! آنچه را كه زیانی به تو نمی رساند، بر من ببخش و از آنچه كه از تو كم نمی كند، بر من عطا كن، كه تو بسیار بخشنده ای.

بار خدایا! من از تو گشایشِ نزدیك، شكیباییِ زیبا، روزیِ فراوان، گذشت و سلامت در دنیا و آخرت را درخواست می كنم.

بار خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد، درود فرست، و من و پدر و مادرم و زنان و مردان مؤمن، زنده و مُرده را ببخش.

بار خدایا! مرا از آنانی قرار ده كه یاد تو را فراوان می كنند، همواره شكر تو را به جای می آورند، و همیشه تو را عبادت می كنند و امانت تو را ادا می نمایند.

بار خدایا! زبانم را از دروغ، قلبم را از نفاق، رفتارم را از خودنمایی، و دیده ام را از خیانت، پاك كن؛ چرا كه تو اشاره چشم ها و آنچه را كه در سینه ها پوشیده است، می دانی.

بار خدایا! ای پروردگارِ آسمان های هفتگانه و آنچه بر آن، سایه می افكنند، و پروردگار زمین ها و آنچه به دوش می كشند، و پروردگار بادها و آنچه می پراكنند! پروردگار همه چیز، و خدای همه چیز، و آغاز هر چیز، و پایان هر چیز! ای پروردگارِ جبرئیل و میكائیل و اسرافیل، و خدای ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب! از تو درخواست می كنم كه بر محمّد و خاندان محمّد، درود فرست و به رحمت خود، مرا سرپرستی كن و عافیتت را شاملم ساز، و به بخششت سعادتمندم گردان و هیچ كس از بندگانت را بر من مسلّط مكن.

بار خدایا! به خودت نزدیكم ساز، و بر خوش اخلاقی یاری ام كن، و از شرّ شیطان های جِن و اِنس، سلامتم دار، و در لحظات شب و روز، نگهم دار، و به همراه خاندان، مال، فرزندان و برادرانم و همه نعمت هایی كه به من داده ای، مرا حفظ كن، و مرا و پدر و مادرم را و دیگر مردان و زنان با ایمان را ببخش، ای صاحب بازماندنی های خوب، كه تو بر هر چیزی توانایی.

ای بهترین مولا و بهترین یاور! به [ حقّ] رحمتت، ای مهربان ترینِ مهربانان!

سپاس، خدایی راست كه پروردگار جهانیان است، و درود او بر سرور ما محمّدِ پیامبر و خاندان و عترت پاكش باد![1].









    1. فلاح السائل:302/438، بحار الأنوار:1/113/86.